sábado, 8 de junio de 2013

Valoració de les competències assolides

Una vegada finalitzada la matèria de l’assignatura, cal que realitzi una introspecció valorant els meus aprenentatges a mode d’avaluació final. Al començament d’aquest segon semestre, vaig publicar al blog una reflexió de les competències bàsiques que tenia assolides i, alhora, detectava els meus punts febles per reforçar-los al llarg de l’assignatura. Per tant, ha arribat l’hora de que identifiqui quins han estat els meus aprenentatges, així com les competències adquirides al llarg del trimestre.

Dit això, les competències de l’assignatura que considero assolides són:

1.    Em considero autònoma en l’aprenentatge. Considero que he accedit a diferents documents per tal de resoldre les activitats que se’m anaven plantejant, així com he après a reflexionar sobre els aspectes que comporten una bona actuació professional. He après a revisar de manera voluntària els blogs de les companyes, per tal d’enriquir-me dels seus aprenentatges, ampliant la meva formació. A més, sé contrastar aspectes teòrics amb alguns de pràctics, extraient les pròpies conclusions (competència 1)

2.   També he adquirit una mirada crítica amb el meu propi procés d’aprenentatge, valorant els meus punts forts i els febles quant a les meves capacitats i competències professionals. A més, amb les diferents pràctiques, he après a identificar les pròpies creences així com les de la tutora de pràctiques i el centre.  M’agrada fer-me preguntes i resoldre els meus mateixos dubtes, i considero fonamental la fixació d’uns objectius abans de començar a elaborar una pràctica. Finalment, he après a reflexionar sobre els meus errors, tenint en compte els aspectes que puc millorar cara a futures actuacions (competència 2).

3.   També he analitzat i reflexionat el funcionament del meu centre, comparant-lo amb les diferents rutines establertes a diferents escoles. M’agrada rumiar sobre el mecanisme utilitzat, així com la distribució, coordinació en la comunitat educativa, etc. He après de les pràctiques i rutines impartides al centre, i les he comprès encara més quan he reflexionat sobre elles (competència 3).

4.   He reflexionat sobre els processos d’e – a, identificant i comprovant els marcs teòrics de referència. He treballat identificant les bones pràctiques que es desenvolupaven al meu centre, i he après de les bones pràctiques impartides a altres centres (4.1 i 4.2)

5.   He elaborat, amb la meva companya de pràctiques, un projecte de millora tenint en compte les mancances observades al centre. He reflexionat sobre els aspectes que caracteritzen aquest projecte, així com les bones pràctiques. A més, reflexiono sobre els obstacles que suposa el meu projecte i pretenc formular propostes per tal de millorar la metodologia del centre (5.1 i 5.4).

Valoro de manera positiva la meva evolució en l’assignatura, ja que considero que m’ha fet rumiar sobre diferents aspectes que potser jo no havia tingut en compte. He reflexionat i valorat la meva pròpia actuació, així com la del centre o la meva pròpia tutora. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario