jueves, 16 de mayo de 2013

Altres projectes de millora


En aquesta ocasió, se’ns ha convidat a donar un cop d’ull per la xarxa per tal de trobar i seleccionar tres projectes de millora que considerem interessants o bé aplicables al nostre centre de pràctiques.

A nivell personal, considero que podria haver més varietat de projectes publicats a la xarxa, ja que tots ens podem amarar del treball dels altres en un ofici tant ric en aprenentatges, com és l’ofici de mestre.

Amb aquesta activitat es pretén accedir a altres recursos per tal de resoldre les activitats plantejades (1.1), revisar les experiències d’altres professionals per tal de millorar la pròpia conducta i formació (1.3) i cercar informació respecte al projecte de millora (5.3).


Projecte de millora 1: El traspàs de l’etapa


Aquest és un projecte de millora desenvolupat en el pas de l’etapa 0 – 3 a 3 – 6, amb l’objectiu de donar pautes, idees o suggeriments per tal de facilitar l’etapa d’adaptació sense inseguretats ni neguit. Segons Vicenç Arnaiz, aquesta proposta sorgeix per tal de d’oferir als infants una situació que no s’allunyi gaire de la seva realitat.

En aquest moment és fonamental tenir en compte el tipus de necessitats que tenen els infants: tant afectives com intel·lectuals i socials. És un moment de canvi, i s’ha d’acceptar a l’infant amb els seus desitjos, experiències i capacitats pròpies.

Aquest projecte de millora inclou diverses propostes que contribuiran al bon desenvolupament de l’adaptació: coherència educativa entre ambdós cicles, visita a una escola infantil i la facilitació del procés d’acomiadament de l’escoleta. És cert que mai podem preveure com es donarà el període d’adaptació, ja que cada grup és diferent i conté unes necessitats específiques. Tot i així, considero que aquestes propostes s’apropen molt al que hauria de ser una bona adaptació, assegurant-nos que els protagonistes del canvi (els mateixos infants) són conscients del procés.


Proposta de millora 2: Una escola per pares


Considero que la proposta de millora que encapçala el títol ‘una escola per pares’ és molt interessant, ja que formen part de la mateixa comunitat educativa, per tant, hem d’incloure’ls dins l’aprenentatge dels seus fills.

Com diu Mercè, “per millorar la qualitat de l’educació, hauríem de crear un escola de pares on els hi poguéssim donar petites eines de treball per poder complimentar a casa la feina que fem a l’escola”.

L’educació és una valor fonamental que és responsabilitat de tots, per això, mestres i pares hauríem d’anar a la una vers un mateix objectiu: la prosperitat dels infants.


Proposta de millora 3: Potenciar el que tots tenen de bo


Moltes vegades, als centres educatius, donem més importància a unes àrees o altres, classificant-les en unes prioritats segons la seva capacitat intel·lectual. Per exemple: donem importància a la matemàtica, mentre descuidem el sentit de la creativitat o bé les emocions.

Moltes vegades es dona més importància a que un infant no sàpiga sumar bé, i no pas a que tingui mancances a l’hora de distribuir un dibuix de manera ordenada. Per tant, aquesta proposta es centra en potenciar les àrees que millor es donen en cada infant, siguin les que siguin.

No hay comentarios:

Publicar un comentario